جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۸
مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی حادثه ای تاریخی  نیست که در هیاهوی فضای مدرن و رفت و شد ایام رخ داده باشد بلکه انقلاب اسلامی بسان خورشید، حقیقتی است که با طلوع انسان طلوع کرد و چون انسان غروبی ندارد.

انقلاب اسلامی حقیقتی است که بشر باید خویشتن خویش را بدان وصل نماید و چنان جان خود را با حقیقت سراسر نور آن گره بزند تا تمام ظلمت های باطن برایش رخ نماید و تاریکی هایش را کنار زند. البته این بدان معنا نیست که گویی دو چیز است و با عالم وحدت سر و کاری ندارد چرا که این دو حقیقت چنان با هم پیوستگی دارند و به هم گره خورده اند که گویی فرقی ندارند و هر دو عین و همانند یکدیگرند. در حقیقت می توان گفت انقلاب اسلامی در درون تک تک بشریت نهفته است لذا باید چنان بشر طالبش باشد و در جهتش حرکت کند تا آن حقیقت اعظم در باطن تک تک آن ها طلوع نماید و جان های گمگشتگان حقیقت را بدان سیراب نماید.

  • محسن نوروزی
۱۰
مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

 بعد از خطایی که انسان به عنوان یک شخصیت در بهشت آزمایش بدان مرتکب شد و به عالم ملک تنزل و هبوط پیدا کرد و مشخص شد که باید با تلاش و اراده پولادین بدان مقام نیل پیدا کند و توشه راهی محکم و سراسر تقوا برگیرد و خویش را به سرعت بدان مقامی رساند که شایسته خلیفة اللهی است، تنازع میان الله و شیطان در عالم خاکی نقش بربست و شیطان قسم خورد که انسان را به راهی فرسنگ‌ها و فرسخ‌ها دور از صراط الهی بیاندازد.

  • محسن نوروزی
۱۰
مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

باید پرسید اصلا کدام یک بهتر است؟ این نوع نگاه‌ها نسبت به ولایت فقیه و این نوع تفکرات در مسائل سیاسی چگونه خود را متجلی می نماید؟ آیا این مفاهیم که عمق بی‌نهایتی دارد صرفا در مسائل سیاسی خود را نشان می دهد؟ این مفاهیم چه نقشی در آینده انقلاب اسلامی دارد؟ و...

  • محسن نوروزی
۱۰
مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

در خصو ص اجرای هدفمندی یارانه‌ها و نحوه عملکرد دولت انقلابی، صحبت هایی در فضای سیاسی کشور عنوان می شود که باید این مهم بررسی شود که آیا این سیاست کلان باید اجرا شود؟ آیا دولت انقلابی در اجرای فاز اول این طرح اشتباه عمل کرد که برای اجرای فاز دوم آن این همه مخالفت در فضای سیاسی و مطبوعاتی می شود؟ افضل این است که مواضع و عقاید رجال سیاسی با سنگ محکی استوار سنجیده شود تا بشود با نگاهی درست به قضاوت نشست و آن این که نظر امام امت در این باب چه می باشد.

  • محسن نوروزی
.........................................