جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

 بعد از خطایی که انسان به عنوان یک شخصیت در بهشت آزمایش بدان مرتکب شد و به عالم ملک تنزل و هبوط پیدا کرد و مشخص شد که باید با تلاش و اراده پولادین بدان مقام نیل پیدا کند و توشه راهی محکم و سراسر تقوا برگیرد و خویش را به سرعت بدان مقامی رساند که شایسته خلیفة اللهی است، تنازع میان الله و شیطان در عالم خاکی نقش بربست و شیطان قسم خورد که انسان را به راهی فرسنگ‌ها و فرسخ‌ها دور از صراط الهی بیاندازد.

بدین منظور خدا حجت‌های قاطعه خود را در میان بشریت به ودیعه نهاد تا بشر با تبعیت از آن‌ها که عین اطاعت از الله و شریعت الهی است  بتواند از غل و و زنجیرهای شیطان‌های درون و برون رهایی یابد و خود را به آن سر منزل مقصود که عبودیت محض الله است برساند.

این سیر تاریخی بشر بعد از ۱۲۴ هزار پیامبر و  ۱۱ امام معصوم ادامه پیدا کرد تا زمام هدایت بشر نه مدیریت ایشان به آخرین ذخیره و واسطه  الهی برسد و با کمک حجت بالغه ی الهی و آخرین امید مستضعفین جهان بتواند همه حجاب‌ها را از عالم جسمانی بردارد و باطن خویش را به حقیقت عالم متصل نماید و تمام استعداد‌های خود را به کار گیرد و در عالم ملک چون خود الله بدرخشد و پوزه ی شیاطین جنی و انسی را به خاک بمالد.

بعد از شرایطی که ظهور جسم امام به صلاح نبود، حجت الهی در مرحله بعد توسط نواب اربعه و سپس توسط زعمای شیعه نمایان گشت. این حجت‌های الهی که تحت لوای امام معصوم فعالیت می کنند و گزاره‌های شریعت الهی را برای نیل به اهداف عالیه الهی بیان می کنند تا بشر تکلیفش را در وهله اول خوب بشناسد و سپس به درستی این وظیفه را انجام دهد و بتواند این امانات الهی را حفظ کند تا حقایق و اهدافی که الله برایش ترسیم کرده بود را بچشد.

امروز ولی فقیه همان حجت الهی است و اوست که خط و اهداف و آرمان‌های انبیاء را دنبال می کند و بی‌حکمت نیست که خمینی کبیر آن حجت   الهی فرمود: " ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست ".

اما امروز برای رسیدن به آن اهدافی که ذکر شد چه باید کرد؟ آیا اهدافی که ذکر شد درست است؟ ولی فقیه و امام جامعه چه برنامه‌ای دارد و ازما چه توقعی؟

درباره اهداف الهی انبیاء امام خامنه‌ای می فرمایند:

"همه انبیا و اولیا آمده اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی‌ای سوق دهند که وقتی وارد آن شد، بدون هیچ گونه مانعی تمام استعدادهایش می تواند بروز کند. انبیا و اولیا این مردم گمگشته را مرتّب از این کوه و کمر و دشتها و کویرها و جنگل‌ها به سمت این راه اصلی سوق دادند و هدایت کردند. هنوز بشریت به نقطه شروع آن صراط مستقیم نرسیده است؛ آن در زمان ولی عصر ارواحنافداه محقّق خواهد شد؛ لیکن همه این تلاش‌ها اصلاً براساس این بینش است که نهایت این عالم، نهایت غلبه صلاح است؛ ممکن است زودتر بشود، ممکن است دیرتر بشود؛ اما بروبرگرد ندارد. قطعاً اینطوری است که در نهایت، صلاح بر فساد غلبه خواهد کرد؛ قوای خیر بر قوای شر غلبه می کنند. این هم یک نقطه از نقاط جهان بینی اسلامی است که در آن هیچگونه تردیدی نیست."

سپس امام امت به تشریح مقدمه و محتوای مراحلی می پردازند که ما را به رسیدن آن آرمان‌های الهی رهنمود می کند:

"... انقلاب یعنی دگرگونی بنیادی. البته این دگرگونی بنیادی در اغلب موارد بدون چالشهای دشوار و بدون زورآزمایی، امکان پذیر نیست؛ اما معنایش این نیست که در انقلاب حتماً بایستی اغتشاش و شورش و امثال اینها باشد؛ نه، ولی هر شورش و هر اغتشاش و هر تهیج عام و توده‌ای هم معنایش انقلاب نیست؛ هر تحولی هم معنایش انقلاب نیست؛ انقلاب آن جایی است که پایه‌های غلطی برچیده می شود و پایه‌های درستی به جای آن گذاشته می شود. این قدمِ اول است. انقلاب که تحقّق پیدا کرد، بلافاصله بعد از آن، تحقّق نظام اسلامی است. نظام اسلامی، یعنی طرح مهندسی و شکل کلّی اسلامی را در جایی پیاده کردن. مثل این که وقتی در کشور ما نظام سلطنتی استبدادی فردی موروثی اشرافی وابسته برداشته شد، به جای آن، نظام دینی تقوایی مردمی گزینشی جایگزین می شود؛ با همین شکل کلّی که قانون اساسی برایش معین کرده، تحقق پیدا می کند؛ یعنی نظام اسلامی. بعد از آن که نظام اسلامی پیش آمد، نوبت به تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی می رسد؛ یا به تعبیر روشن تر، تشکیل منش و روش دولتمردان - یعنی ماها - به گونه اسلامی؛ چون این در وهله ی اول فراهم نیست؛ بتدریج و با تلاش باید به وجود آید . مسؤولان و دولتمردان باید خودشان را با ضوابط و شرایطی که متعلق به یک مسؤول دولت اسلامی است، تطبیق کنند. یا چنان افرادی - اگر هستند - سر کار بیایند؛ یا اگر ناقصند، خودشان را به سمت کمال در آن جهت حرکت دهند و پیش ببرند. این مرحله سوم است که از آن تعبیر به ایجاد دولت اسلامی می کنیم. نظام اسلامی قبلاً آمده، اکنون دولت باید اسلامی شود. دولت به معنای عام، نه به معنای هیأت وزرا؛ یعنی قوای سه گانه، مسؤولان کشور، رهبری و همه. مرحله ی چهارم - که بعد از این است - کشورِ اسلامی است. اگر دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی شد، آن گاه کشور به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهد شد؛ عدالت مستقر خواهد شد؛ تبعیض از بین خواهد رفت؛ فقر بتدریج ریشه کن می شود؛ عزّت حقیقی برای مردم به وجود می آید؛ جایگاهش در روابط بین الملل ارتقاء پیدا می کند؛ این می شود کشور اسلامی. از این مرحله که عبور کنیم، بعد از آن، دنیای اسلامی است. از کشور اسلامی می شود دنیای اسلامی درست کرد. الگو که درست شد، نظایرش در دنیا به وجود می آید."

بدین منظور در سال ۱۳۸۴ قبل از انتخابات ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد با شعار " به سوی دولت اسلامی " مصمم بود در سایه سار ولایت به سمت آن اهداف عظیم حرکت کند. او به خوبی جایگاه تاریخ را درک نموده و قله را به خوبی مشاهده کرده است و  بعد از شعار مردم که می گفتند " احمدی احمدی حمایتت می کنیم " در این باره می فرمایند: " بدانید احمدی و احمدی نژاد، این‌ها مهم نیستند، افراد مهم نیستند. آرمان تشکیل دولت اسلامی آن قدر مهم است، آن قدر عزیز است، که هزاران احمدی و احمدی نژاد فدای تحقق این آرمان. "

بنابراین امام امت ما را متذکر به مسیری می کنند که ما باید برای رسیدن به آن اهداف و آرمان‌های عظیم و بزرگ الهی که ذکر شد،  این ملاک مهم را در انتخاب شخصیت نه شخص مورد نظر اعمال کنیم و به کار گیریم تا نگذاریم خود گمشده مان گم شود و هر چه سریع تر به آن حقایق باطنی برسیم. لذا این قسمت از مروارید‌های کلام امام امت را نمایان می کنم تا بتوانیم در این هیاهوی انتخاباتی شخصی را چون شخصیت احمدی نژاد برگزینیم.

" بعد از آن که نظام اسلامی پیش آمد، نوبت به تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی می رسد؛ یا به تعبیر روشن تر، تشکیل منش و روش دولتمردان - یعنی ماها - به گونه اسلامی؛ چون این در وهله ی اول فراهم نیست؛ بتدریج و با تلاش باید به وجود آید . مسؤولان و دولتمردان باید خودشان را با ضوابط و شرایطی که متعلق به یک مسؤول دولت اسلامی است، تطبیق کنند. یا چنان افرادی - اگر هستند - سر کار بیایند؛ یا اگر ناقصند، خودشان را به سمت کمال در آن جهت حرکت دهند و پیش ببرند. این مرحله سوم است که از آن تعبیر به ایجاد دولت اسلامی می کنیم. نظام اسلامی قبلاً آمده، اکنون دولت باید اسلامی شود. دولت به معنای عام، نه به معنای هیأت وزرا؛ یعنی قوای سه گانه، مسؤولان کشور، رهبری و همه. "

 

والسلام علیکم والرحمة الله و برکاته

محسن نوروزی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲

سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

منبع: بیانات امام خامنه‌ای در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۲ آذرماه ۷۰

  • محسن نوروزی

نظرات  (۱)

سلام  وبلاگ قشنگی داری،وقت کردی یه سری به ماهم بزن.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................