جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

باید پرسید اصلا کدام یک بهتر است؟ این نوع نگاه‌ها نسبت به ولایت فقیه و این نوع تفکرات در مسائل سیاسی چگونه خود را متجلی می نماید؟ آیا این مفاهیم که عمق بی‌نهایتی دارد صرفا در مسائل سیاسی خود را نشان می دهد؟ این مفاهیم چه نقشی در آینده انقلاب اسلامی دارد؟ و...

باید در این خصوص  گفت که در شریعت الهی و در حرکت به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اصل، ولایت داری است؛ چرا که داشتن ولایت بدان معناست که انسان در مسیر ولایت حرکت می کند و هر آنچه را ولایت اقتضا میکند،انسان انجام می دهد، نه اینکه صرفا ولایت دان باشد و فقط بداند که ولایت خوب است، اما در عمل آن مسیری را طی کند که هیچ سنخیتی با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نداشته باشد و فقط ولایت فقیه را نردبانی برای رسیدن به آمال و آرزوهای دنیایی خویش بداند.

 در حالتی بدتر حالت ریاکارانه آن است که شخص ولایت را از اساس قبول ندارد که فصلی جداگانه را می طلبد.

این نوع نگاه‌ها در همه عرصه‌ها به خصوص در عرصه کلان کشور بسیار مهم اند و مسیر حرکت جامعه را مشخص می کند چرا که مردم به دین ملوک و مسئولینشان هستند و برای اثبات این مهم نیاز به ادله جز خود جامعه نیست و می توان امروز مشاهده کرد که دولت‌های سازندگی و توسعه ی سیاسی، با تفکرات شبه لیبرالشانشان(تکنوکراتهای مسلمان!) جامعه را به کدام  سمت برده اند که اینگونه از محتوا و سبک زندگی الهی دور شده ایم. اما باید متذکر شد که این از عنایات الهی است که   این انقلاب هنوز توانسته است با وجود دشمنی دشمنان داخلی و بیرونی،  پا برجا بماند و به راه خود ادامه دهد.

امروز دو نوع تفکر «ولایت داری» و «ولایت دانی» در عرصه سیاسی به وضوح خود را نشان داده اند و آن این که اصولگرایی حزبی، با   ولایت دانی و اصولگرایی حقیقی با   ولایت داری شناخته می شوند.

البته ولایت داری خیلی عظیم و عمیق است که باید راجع به آن بحث‌های زیادی نمود که ما به توضیحی مختصراکتفا می کنیم .

در مهر ماه ۹۱ جناب دکتر احمدی نژاد اظهاراتی را در پاسخ به یک خبرنگار خارجی  در رابطه با مذاکره و رابطه با آمریکا در عرصه بین المللی داشتند که در داخل کشور به شدت با نوع گفتمان ایشان برخورد شد، تا جایی که ایشان را اهل مسامحه تلقی نمودند اما مخاطبان را به پاسخ امام خمینی نسبت به سؤال یک خبرنگار خارجی در رابطه با مذاکره و ارتباط با غرب و کمونیسم ارجاع می دهم، تا یکی از دلیلهای متقن برای ولایت داری  دکتر احمدی نژاد باشد:

سؤال:  نحوه رابطه حضرت آیت الله با جامعه غرب و با جامعه کمونیست چطور خواھد بود؟

پاسخ امام خمینی: روابط ما با جامعه غرب؛ یک روابط عادلانه است که نه زیر فشار ظلم آن ھا خواھیم رفت و نه ظلمی برآن ھا روا خواھیم داشت. ما با آن ھا به طور احترام متقابل رفتار خواھیم کرد، و با آنھا اگر آنھا ھم احترام متقابل را حفظ  کنند و نخواھند  بر ما تحمیل کنند و تجدید نظر در این کارھایی که تاکنون بر ما - بلکه با شرق - کرده اند بکنند، ما با آنھابه طور خوب و روابط حسنه رفتار می کنیم و معاملات با آنھا ھم خواھیم کرد؛ به ھرنحوی که صلاح خودمان باشد، نه ھر نحوی که تحمیل باشد یا فقط  صلاح آن ھا در نظر گرفته شده باشد، ما روابط حسنه با آنھا داریم.  و اما با کمونیستھا؛ چون سوءقصد آن ھا را نسبت به مملکت خودمان تاکنون احراز کردیم ، نمی توانیم یک روابطی داشته باشیم مگر که آن ھا ھم دست از آن کارھایی که دارند بردارند، و کمونیستی که در ایران ھست به دامن خود ملت و اسلام برگردد که ما با آنھا ھم به طور عادلانه خواھیم رفتار کرد؛ و اما اگر بخواھند باز مثل سابق یا ایام "توده " و این ھا خیانت به مملکت بکنند با آنھا طور دیگررفتار خواھیم کرد." نوفل لوشاتو خبرنگار روزنامه فرانسوی فیگارو ١١ ذی القعده ١٣٩٨/ ٢٢ مھر ١٣۵٧"

اما از طرفی، مدعیان اصولگرایی که خویش را اصولگرای حقیقی می دانند و با تعبیراتی مانند «کشوری که ولایت فقیه دارد بن بست ندارد» ، اما در عمل چیزی جز اصولگرایی حزبی مشاهده نمی شود و نمونه بارز آن این که امام خامنه‌ای در ابتدای سال ۹۱ در حرم امام رضا(علیه السلام) از هدفمندی یارانه‌ها استقبال می کنند و آثار آن را مثبت تلقی می نمایند و می گویند که بنده خبر موثق دارم که به محرومان کمک شده است، اما باز در ۱۹ فروردین ۹۱ شاهدیم جناب آقای لاریجانی نامه به امام امت می نویسند و خواستار توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می شوند.

این  نوع نگاه‌ها باید از هم تمییز داده شود تا آینده ی انقلاب اسلامی به مخاطره نیافتد و سکان اجرایی و قانون گذاری و ... به دست کسانی باشد که قلب ایشان با ولایت داری متصل به امام عصر(عج) باشد تا این انقلاب، بشریت را به سلامت به سر منزل مقصود - که همان آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و امام عزیزاست - برساند.

در آخر باید گفت که ولایت داری یعنی داشتن ولایت نزد خویش، یعنی قبل از این که ولایت وظیفه‌ای را مشخص کند شخص آن را بفهمد و در مسیر عمل به آن حرکت کند تا هم خویش را به سمت اهداف عالیه سیر دهد و هم جامعه را.

 

والسلام علیکم

۱۵ اسفند ۱۳۹۱

محسن نوروزی

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................