جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۸
آبان

اگر امروز ارکان حوزه یعنى مدیران، صاحب نظران، اساتید، برجستگان همت بکنند، درست فکر کنند و برنامه ریزى کنند، حوزه بیست سال دیگر از لحاظ سطح و عمق و عرض و طول و توسعه ى نفوس، از حالا بمراتب بهتر خواهد بود. اگر حالا ما پیش بینى نکنیم، نه؛ هیچ معلوم نیست حوزه ى قمى در آینده با همین عرض و طول فعلى هم وجود داشته باشد. بزرگانى، محققینى، علماى خوبى، فقهائى، فلاسفه اى از حوزه گرفته میشوند؛ مى روند - ننقصها من اطرافها - جاى اینها باید شخصیتهائى رشد کنند، ببالند؛ جاى اینها را پر کنند و بیش از آنچه که آنها انجام دادند، انجام بدهند. اگر این کار شد، این آینده نگرى انجام گرفت، فردا خوب خواهد بود. اگر این آینده نگرى امروز در حوزه ى قم انجام نگیرد و به وضع موجود راضى باشیم؛ به همینى که حالا حوزه را یک جورى اداره کنیم؛ به این اگر قناعت کنیم، فردا یا حوزه اى نداریم یا حوزه اى رو به انحطاط خواهیم داشت.


بیانات امام خامنه‌ای در دیدار جمعى از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه هاى علمیه کشور 8 آذرماه 1386

  • محسن نوروزی
۱۳
آبان

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بســـم الله الرحـــمن الرحـــــــیم

شهادت جان‌کاه و استخوان‌سوز سرور و سالار شهیدان، سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و اصحاب صدیقش را به امام عصر حضرت صاحب الزمان (عج) تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال خواستارم که جوانانِ ایرانِ‌عزیز و همه هم‌رزمان جبهه توحیدی انقلاب اسلامی در سرتاسر عالم، به همراه این حقیر را از یاران با وفای ایشان قرار دهد. این مصیبت عظمی را به امام امت، خامنه‌ای عزیز تسلیت می‌گویم و امیدوارم که ایشان ما را به سربازی در رکابشان بپذیرند. انشاالله.

13 آبان 1393 مصادف با عاشورای حسینی

محسن نوروزی

  • محسن نوروزی
۱۰
آبان

طرف امر به معروف و نهی از منکر فقط طبقه عامه مردم نیستند؛ حتی اگر در سطوح بالا هم هستند، شما باید به او امر کنید؛ نه این که از او خواهش کنید؛ باید بگویید: آقا! نکن؛ این کار یا این حرف درست نیست. امر و نهی باید با حالت استعلاء باشد. البته این استعلاء معنایش این نیست که آمران حتماً باید بالاتر از مأموران، و ناهیان بالاتر از منهیان باشند؛ نه، روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهی است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرّع نیست. نمی شود گفت که خواهش می کنم شما این اشتباه را نکنید؛ نه، باید گفت آقا! این اشتباه را نکن؛ چرا اشتباه می کنی؟ طرف، هر کسی هست - بنده که طلبه حقیری هستم - از بنده مهمتر هم باشد، او هم مخاطب امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرد.

امام خامنه‌ای 19 تیرماه 1379

  • محسن نوروزی
۰۶
آبان

برای بررسی ماهیت انقلاب اسلامی و سخن راندن از آن باید بسیاری از مفاهیم از قبیل معنای انقلاب، اهداف انقلاب اسلامی، نقطه آغاز این انقلاب و ... به همراه آن بیان شود تا چرایی انقلاب اسلامی در کنار چیستی، بیان کننده سمت و سو و جهت حرکت انفسی انقلاب باشد.

  • محسن نوروزی
۰۳
آبان

پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری کشور یکی از اساسی ترین اولویت های کشور است.

شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد، بلکه باید روز به روز بر آن افزوده شود.
  • محسن نوروزی
.........................................