جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

وعده های روحانی (بخش دوم و پایانی)

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ب.ظ

باسمه تعالی

وعده های روحانی

و

(شواهد عدم تحقق وعده ها)

بخش دوم

..............................................................................................................................

23- دولت تدبیر و امید خود را در همه زمینهها پاسخگوی مردم میداند و این را جزو وظایف خود میداند. (آیا دولت تاکنون درباره گرانی مستمر خودرو در یک سال اخیر، پاسخگو بوده است؟)

24- اساساً اولین شرط دولت شایسته و کارآمد در کنار شفافیت پاسخگویی است؛ دولت باید ضمن شفافیت در همه امور به مردم پاسخگو باشد. (هنوز کسی آمار دقیق انصرافیها را نمیداند- پنهان کردن جزئیات توافق ژنو- عدم شفافیت در رانت 650 میلیون یورویی)

25- دولت دهم برخی از مصوبات مجلس را دولت بدون هیچ دلیلی اجرا نمیکرد. (عدم اجرای مصوبات مجلس در قانون بودجه همچون یکسانسازی نرخ ارز از سوی دولت یازدهم)

26- تحریمها را قدم به قدم کاهش داده و در نهایت آنها را خواهیم شکست. (تحریمها بیشتر شده است)

27- در اداره کشور از مشورت و راهنمایی هاشمی و خاتمی استفاده میکنم. (این وعده، کاملاً در حال اجرا است)

28- بنده از همه قوت دولتهای گذشته نیز استفاده میکنم. (طبق گزارشهای تلویزیونی روحانی، دولت گذشته هیچ نقطه قوتی نداشته است)

29- ما در سیاست خارجی باید منافع کشور و امنیت ملی را حفظ کنیم و شرایطی فراهم کنیم که فرصتهای لازم برای مردم به وجود بیاید. (در توافق ژنو، منافع کشور حفظ نشد)

30- پرونده هستهای جمهوری اسلامی ایران ظالمانه به شورای امنیت رفت؛ باید پرونده به شورای حکام بازگردد. (فعلاً کدخدا اجازه نمیدهد)

31- در دولت بنده شایستهسالاری حاکم است باید از شایستهها استفاده کرد متأسفانه طی 8 سال اخیر اتوبوسی رفتند و اتوبوسی آمدند من با این کارها مخالفم. شایسته منتقد بهتر است شایستهای است که مخالفتش را بیان نکند. (برکناری قطارگونه 3 هزار مدیر فقط در 6 ماه اول دولت یازدهم)

32- به هیچ حزبی تعهدی ندارم و دولت تدبیر و امید فراجناحی خواهد بود و از جناحهای مختلف و افرادی که جناحهای مختلف دارند استفاده خواهم کرد و تاکنون نیز در مسئولیتهای مختلف این کار را کرده و به مشکلی نیز برنخوردهام. (دولت کاملاً در اختیار اصلاح طلبان و کسانی است که به هاشمی هیچ نقدی نداشته باشند.)

33- معیار برای اعضای کابینه راستگویی، درستکرداری، روشناندیشی، واقعبینی و آیندهنگری است که همه این موارد را میتوان در کلمه درستکردار جمع کرد. (در جلسه رأی اعتماد، دروغهای افرادی چون زنگنه و نجفی افشا شد)

34- دولت باید قانونگرا باشد و قانونگرایی یک اصل است چه این قانون، قانون اساسی باشد و یا قانون تصویبشده مجلس و یا شبهقانون باشد؛ بنابراین دولت موظف است به قانون و اسناد فرادستی عمل کند. (تخلف دولت از قانون بودجه و قانون برنامه پنجم توسعه)

35- ما در برابر قدرتهای بزرگ نه تسلیم میشویم نه در مسیر تقابل قرار میگیریم. ما مسیر تعامل سازنده را داریم. (احتمالاً سکوت در برابر گستاخیهای آمریکا، به معنای تعامل سازنده است)

36- من دوست ندارم در سفرهای استانی نامهای دریافت کنم که درخواست پول کنند. من دوست دارم در نامهها نقد عملکرد من باشد. باور کنیم که اگر به حرف مردم گوش دهیم کشور بهتر اداره میشود. (حذف اجازه صحبت به دانشجویان منتقد از برنامه های سفر استانی و جمع آوری نامه های مردم در سفرهای محدود استانی)

37- به همه هموطنان قول میدهم که افتخارات بزرگان ایرانی که برخی کشورهای همسایه آن را تصاحب کردند برگردانم و احترام پاسپورت ایرانی نیز برگردانده میشود. (آمریکا به نماینده ایران در سازمان ملل، ویزا نداد)

38- موضوع دانشجویان خارجی نیز باید حل شود به طوری که دانشجویان دوره کارشناسی به کشور برگردند و ادامه تحصیل دهند و دانشجویان دوره ارشد و دکترا نیز مشکل مالی نداشته باشند. (تلاش دولت برای لغو بورسیه 3 هزار دانشجو به بهانه این که در دولت قبل، بورسیه شدهاند- بلوکه شدن حساب بانکی دانشجویان ایرانی در آمریکا)

39- پس از تشکیل دولت تدبیر و امید، دفتر ویژهای را تحت عنوان «شکایات و نظرات مردم» تأسیس خواهم کرد. (کاهش فعالیت معاونت ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به شکل چشمگیر)

40- در هشت سال اخیر افرادی منزوی شدند بدین خاطر که به رقیب رأی دادند. (همین رفتار را دولت روحانی تکرار کرده است)

41- نقد خیلی زیباست البته دلسوزانه و سازنده، با نقد منصفانه میشود تصمیمات را تصحیح کرد و نقاط ضعف را برطرف. نقاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد. (بدترین برخوردها با منتقدان را دولت روحانی داشته است)

42- من معتقدم در ابتدا باید انقلابی در سینما به وجود آید. (انقلابی در سینما نشد جز باز کردن فضا برای روشنفکران غربزدهتر)

43- دولت تدبیر آزادی را به دانشگاهها بازخواهد گرداند. (لغو جلسات سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاهها)

44- در دولت تدبیر و امید و فرصتهای اجتماعی فرقی بین زنان و مردان وجود نخواهد داشت. (سلب حق وزارت از بانوان)

45- من عزت و غرور ملی ایرانیان را بازخواهم گرداند. (راه ندادن نماینده رسمی جمهوری اسلامی به سازمان ملل بر خلاف تمام مقررات بینالمللی)

 

منبع:

هفته نامه 9 دی

  • محسن نوروزی

نظرات  (۱)

سلام
عالی است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................