جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

وعده های روحانی (بخش اول)

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ق.ظ

باسمه تعالی

وعده های روحانی

و

(شواهد عدم تحقق وعده ها)

بخش اول

..............................................................................................................................

1- برنامهای دارم که از همه متخصصان استفاده کنم. (اخراج 3 هزار نفر از مدیران کشور طی 6 ماه اول دولت روحانی/ اخراج دانشمندان هستهای)

2- اکنون برخی استانهای ما احساس میکنند که توانایی استان را دارند اما متأسفانه اداره استانها به تهران متمرکز شده است. باید بار را از دوش تهران برداریم. (هیچ اقدامی برای رفع تمرکز از تهران صورت نگرفته؛ هیچ طرحی هم ارائه نشده است)

3- اساس کشور باید بر اساس قانون و ادامه آن دارای شفافیت باشد. (نقض مکرر قوانین از جمله قانون هدفمندی یارانهها - برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی)

4- اداره کشور باید علمی باشد، باید حکمرانی شایسته باشد و از نخبگان استفاده شود، باید با شفافیت با مردم حرف زد، باید آمارها دقیق باشد. (انتصابات فامیلی، جناحی و اخراج نیروهای ارزشی - ارائه آمارهای مبهم درباره میزان انصرافیها از دریافت یارانه)

5- چپ و راست فرقی نمیکند برای مسئولیت فرد متدین، دلسوز و کسی که قانون اساسی را قبول دارد و دلش میسوزد را باید به کار گماشت. (به اعتراف حامیان روحانی همچون مطهری، دولت یازدهم نیروهای اصولگرا را حذف کرده است)

6- عدالت یعنی یک مسئول یک هواپیمایی برمیدارد فقط زن و بچههای خود و خبرنگاران را همراه خود به سفری نبرد بلکه کارآفرینان را در آن سفر به همراه داشته باشد. (سفر خانوادگی روحانی به کیش و شمال)

7- به رئیس سازمان صداوسیما بگویید که اگر به کسی  توهین شد به آن شخص وقت دفاع دهد چرا که نباید سرمایههای انقلاب را تلف کنیم. (فشار به صداوسیما برای جلوگیری از ورود منتقدان دولت و مدیران دولت سابق)

8- برای تحقق حماسه سیاسی باید روی تعامل بیشتر با روحانیون حساب باز کنیم. (انتقادات گسترده علما و مراجع از دولت)

9- اگر رئیسجمهور شوم محیط امن و آزادی را فراهم میکنم؛ همچنین به بداخلاقیهای سیاسی پایان میدهم. (بداخلاقی سیاسی در تخریب دولت قبل، اهانتهای مکرر به منتقدان دولت)

10- برنامه پنجم توسعه علیالقاعده در چارچوب سیاستهای کلی بوده است که از طرف رهبری نظام ابلاغ شده است اما اگر دولتی در اجرای برنامه مشکلی دید راهحل آن است که لایحه اصلاحیه به مجلس فرستاده شود. (عدم اجرای بخشهای متعددی از قانون برنامه پنجم)

11- رئیسجمهور باید بداند که بحث رقابتها مربوط به قبل از انتخابات است. همه حرفها و جناحبندیها   مربوط به فضای قبل از انتخابات است، زمانی که رئیسجمهور مشخص شد باید بین حامیانش و آن کسی که حامی رقیبش بوده رئیسجمهور به عدالت رفتار کند. (ادبیات نامناسب رئیس جمهور در برابر منتقدان / تشدید فشارها به منتقدان دولت و تعطیلی رسانههای جریان اصولگرا)

12- ما باید از صاحبنظران استفاده کنیم در دولت من نه تنها از کارشناسان دولتی استفاده میشود بلکه از بخش خصوصی و کارآفرینان نیز استفاده خواهد شد. در انتخاب وزیر نیز با تشکلهای مربوطه مشورت خواهم کرد. (انتقادات مکرر فعالان بخش خصوصی درباره بیتوجهی دولت به دیدگاههای آنها)

13- ما در خرد جمعی باید به مشورت اهمیت دهیم و آن زمانی رخ خواهد داد که خودشیفته نباشیم. (بیسواد خواندن منتقدان)

14- نمایندگان مردم در مجلس نیز بر کار رئیسجمهور باید نظارت کنند. (انتقاد از سؤالات و تذکرات نمایندگان به دولت و طرح موضوع یکی بودن دولت و مجلس)

15- اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است. (حمایت همهجانبه از رانت 650 میلیون یورویی- عدم برخورد با حاشیهپردازی اطرافیان)

16- برنامه هستهای برای توسعه و عظمت کشور است و دولت من با کمترین هزینه این حق را تثبیت میکند. (پلمپ سانتریفیوژها پس از توافق ژنو)

17- دولت تدبیر از تهمت و تخریب پرهیز خواهد کرد. (افراطی، مغرض و بیسواد خواندن منتقدان و ایراد اتهام به سودجویی آنها از تحریمها)

18- این دولت حتی به آنهایی که هشت سال به ماها تهمت زدند، مقابله به مثل نخواهد کرد. (انتقادات یکطرفه از دولت احمدینژاد در صداوسیما تا جایی که رسانه های حامی دولت هم معترض شدند)

20- دولت تدبیر دولتی سازشناپذیر و تسلیم دشمنان نخواهد شد، با این وجود ماجراجویی هم در سیاستها نخواهیم داشت. (توافق ذلتبار ژنو- کوتاهی در برابر گستاخیهای مقامات آمریکایی)

21- با اجماع نظر کاری میکنم که محیط امنیتی از بین برود. (امنیتیترین دولت تاریخ، دولت فعلی است)

22- خط قرمزها زیاد نیست و قانون اساسی و نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته از خط قرمزها محسوب میشود و نباید برخیها سلیقهای این خط قرمزها را افزایش دهند. (خط قرمز اعلام کردن انتقاد از مفاسدی چون کرسنت یا بنزین پتروشیمی)

 

 

منبع:

هفته نامه 9 دی

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................