جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

چه کسانی نسبت به مذاکرات خوشبین و بدبین هستند؟

دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ب.ظ

امام خامنه ای

«من به این گفتگوها خوشبین نیستم.1»

«من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره.

... بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید.2»

«من البتّه هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه.3»

علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)

«رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به آینده مذاکرات هسته‌ای خوشبین هستم، گفت: ایران به دنبال امپراتوری‌گری و سلطه بر کشورهای منطقه نیست.
به گزارش ایرنا علی لاریجانی در گفت‌وگو با تلویزیون الرأی کویت، گفت: در این مدتی که مذاکرات انجام شده گام‌های رو به پیش و قابل ملاحظه‌ای برداشته شده و در مذاکرات اخیر هم که به تازگی صورت پذیرفته قدم‌های مثبتی برداشته شده به همین دلیل نگاه من به آینده مذاکرات منفی نیست.4»

اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام)

«خبرنگار روزنامه آرمان: شما نسبت به مذاکرات خوش‌بین هستید؟

هاشمی رفسنجانی: بله، من که جزو خوش‌بین‌های نسل اول هستم. در زندان که بودیم، آقای لاهوتی همیشه فکر می‌کرد که ممکن است ببرند و اعداممان کنند و من فکر می‌کردم که ممکن است آزادمان کنند، من همیشه همین‌طور بودم و هیچ‌وقت بدبین نبودم. فقط بدبینی‌ام در این هشت سال زیاد شد. به جایی رسیده بودم که فکر می‌کردم اگر همین‌طور جلو برویم یا باید تسلیم شویم و روزی دست‌هایمان را بلند کنیم یا جنگ می‌شود، به بن‌بست کشانده می‌شویم. دولت خیلی بد عمل می‌کرد. تنها خودش هم نبود و غیر از دولت هم بودند. همان‌ زمان همیشه می‌گفتم؛ نترسید درست می‌شود.5»

حسن روحانی (رئیس جمهور)

«من در کل به آیندۀ مذاکره بدبین نیستم.6»


دریافت
حجم: 5.68 مگابایت
توضیحات: دانلود مستندات

.............................................................................................................................................................................................

منابع:

1- بیانات امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی - تاریخ: 1 فروردین 1392

2- بیانات امام خامنه ای در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت روز ملّى مبارزه با استکبار جهانى - تاریخ: 12 آبان 1392

3- بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به مناسبت میلاد فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) - تاریخ: 20 فروردین 1394

4- روزنامه ایران - علی لاریجانی در گفت‌وگو با تلویزیون الرأی کویت - صفحه2 - شماره: 5891 - تاریخ: 24 اسفند 1393

5- روزنامه آرمان گفتگوی اختصاصی با روزنامه آرمان صفحه 1 و 6 شماره 2425 تاریخ: 17 اسفند 1392

6- مصاحبه حسن روحانی با رسانه‌های داخلی و خارجی - کد خبر: 70891 - تاریخ: 15 مرداد 1392

 

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................