جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

انقلاب اسلامی؛ بهاری بی خزان

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

باسمه تعالی

در طول تاریخ همواره دو جبهه حق و باطل در حال مواجهه و مبارزه با یکدیگر بوده‌اند. جبهه‌حق همیشه به دنبال آزادی، استقلال، عدالت و  اصلاح حقیقی و واقعی در زمین  بوده و جبهه‌باطل با شعارهای آزادی، استقلال، عدالت و... به دنبال ایجاد و گسترش فساد در زمین بوده است. اگر ما جای‌جای تاریخ را بنگریم مشاهده خواهیم کرد که یک طرف انبیاء، اولیاء، امامان‌حق و حجت‌های متقن و قاطع الهی بوده‌اند و طرفی دیگر ظالمان،سلاطین، پادشاهان، نمرودیان و فرعونیان.

برای بررسی انقلاب‌ها باید تاریخ را نگریست و از آن عبرت گرفت. ریشه‌های انقلاب را باید در ذات و منشأ دو جریان حق و  باطل جستجو کرد. منشأ جبهه‌حق، خداوند متعال و منشأ جبهه باطل، نفس اماره و شیطان است. این دو جنود، در موطن انسان هم وجود دارد که از آن به جنود‌رحمانی و جنود‌شیطانی یاد می شود. پس باید مراقب خود و جامعه باشیم تا جنود‌شیطانی بر مملکت وجودی انسان و انسانیت غالب نشود.

انقلاب‌اسلامی و جبهه‌حق از زمان حضرت‌آدم علیه السلام تا به امروز حضور داشته، دارد و خواهد داشت و چون منشأ این جبهه خداوند است دارای وحدت می باشد و جبهه‌باطل به دلیل نشأت گرفتن از نفس‌اماره و شیطان دارای تشت و کثرت است. از آن‌جا که فقط ذات اقدس الهی باقی است پس هر آن چه متصل و نشأت گرفته از امر حضرت حق باشد باقی خواهد بود و لذا انقلاب اسلامی باقی است. از سوی دیگر، چون شیطان و جنودش و نفس اماره از جنس فنا می‌باشد پس جبهه‌باطل هم فانی خواهد بود.

انقلاب اسلامی به دلیل اتصال به ذات حضرت حق، عین حیّ‌بودن و زنده‌بودن و جاری‌بودن است و هر که خود را بدان وصل نماید حیّ  و زنده خواهد شد. هر کس با انقلاب‌اسلامی هم‌نوا و همراه شود، با حضرت‌حق یگانگی پیدا می‌کند و این یگانی با حضرت حق است که انسان را رشد می‌دهد و تمام استعدادهای نهفته در وجود  او را به غلیان کردن وامی‌دارد، لذا این ظرفیت‌های وجودی انسان آرام آرام رشد می‌کند و شکوفا می‌شود تا او، "هو" را در بَرِ خود و آغوشِ خود ببیند.

از یک منظر می شود انقلاب را به بهار تشبیه کرد، چرا که وجود بهار و فرا رسیدن بهار مساوی است با شکوفا شدن استعدادهای طبیعت. وقتی بهار  از راه می‌رسد، استعدادهای یک درخت شکوفا می‌شود و درخت به خودش می‌رسد. خودی که در دورانِ سرد و ظلمانیِ زمستان  پنهان شده بود و توانایی بروز استعدادهایش را نداشت. ایران اسلامی هم با انقلاب عظیم و قدسی خویش توانست بخشی از ظرفیت‌های حقیقی این ملت بزرگ را شکوفا کند و بعد از سـی‌و‌شش سـال با وجود جنگ‌های خارجی اعم از نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... و فتنه‌گری‌های داخلی و مواجه بودن با نفاق، پیشرفت‌های گوناگونی را در عرصه‌های مختلف کسب نماید. لذا انقلاب‌اسلامی همانند بهار استعدادهای این مردم مقدس را شکوفا کرد. آری مردم مقدس؛ ایرانیان مقدس‌اند چون همیشه پرچم توحید را در دست داشته و خواهان حقیقی عدالت، توحید و آزادی بوده‌اند. از این مهم غافل نمانیم که هر چه حقیقت انقلاب‌اسلامی خود را بیشتر به ظهور برساند، استعدادهای انسان‌ها شکوفاتر خواهد شد.

سخن پایانی این است که انقلاب‌اسلامی باقی است چرا که به منبع بقاء متصل است و از طرفی بسان بهار می‌ماند چراکه هر جا ظهور کند باعث شکوفایی و رشد استعدادهای انسان می‌شود. بنابراین انقلاب‌اسلامی، به مانند طلوع بی غروب و  بهار  بی خزان می‌ماند.

محسن نوروزی

20 اردیبهشت 1394

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................