جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

جنگ نرم

در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.(امام خامنه ای)

این وبلاگ سعی دارد با معرفی مبانی معرفتی گفتمان انقلاب اسلامی و نهادینه کردن آن در جامعه، عمق فکری و معرفتی جریانهای فکری و فرهنگی و سیاسی را نمایان کند تا ظلمات و موانع رسیدن به اهداف و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی نمایان شود و در این مقطع حساس انوار الهی انقلاب اسلامی هر چه زودتر به ظهورکامل برسد.

پیوندها
پیوندهای روزانه

بسم رب زینب کبری

امروزه تحلیل های متفاوتی از بیانات امام امت ارائه می شود و هر کس از ظن خود، می شود یار امام امت! عده ای که قلم به دست هستند و در جراید قلم می زنند آنقدر تیتر یک و عقب نماندن از رقبای خویش برایشان مسئله شده است، که بدون آن که اندکی تأمل و تفکری کنند که حقیقت ماجرا چه بود؟ صحیح ترین تحلیل چیست؟ چه کنیم که تفکر ولایت را در جامعه نهادینه کنیم؟، تیترهایی می زنند که ذهن ها و افکار عمومی در مسیر انحراف، انحطاط و گاهی ارتداد می افتد(بافرض جاهل بودن و غرض نداشتن ایشان) و تعدادی دیگر که تعدادشان هم الی ماشاالله در این مملکت امام زمانی کم نیست و وابسته به احزاب و گروه ها هستند چنان وانمود می کنند که در گذشته بالاتر از سیاهی رنگی نبوده وامروز بهشت موعود نهادینه شده یا حداقل آن سیاهی به شدت ضعیف شده است. در حالی که هنوز هیچ کدام از رسانه ها که شامل سایت ها و روزنامه ها و صدا وسیما و ... می شود، نقد تفکر مخالف را ارائه نکرده اند و فقط ایشان را متهم نموده اند.

عزیزان من، اگر قرار است به سمت اهداف و آرمان های الهی حرکت کنیم و آن تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم ناچار و ناگزیریم که به ریسمان محکمی چون ولایت (ولایت فقیه) چنگ زنیم و خود را از جار و جنجال های سیاسی بیهوده که سرانجامی ندارد، رها کنیم و  در نشستی عالمانه تفکرات را با سنگ محک ولایت به بوته نقد بگذاریم و کشتی نجات بشریت را به سمت مقصد های الهی راهنمایی کنیم و آن را از گزند بدخواهان و بیماردلان و شیاطین جنی و انسی حفظ نماییم. بنابراین، نگارنده سعی دارد تا با تحلیل بیانات امام امت خامنه ای کبیر، برادران و خواهران خویش را متوجه نکاتی کند که هیچ یک از رسانه ها به آن نپرداختند و مطرح کردن این نکات ان شاءالله بتواند مقدمه ای برای درک بهتر بیانات امام امت، و در کوره راه های مسیر انقلاب اسلامی تا رسیدن به نقطه اصلی چون فرقان، روشن نما باشد. (انشاالله)

در ابتدا باید بگویم که هرچه در بیانات امام خامنه ای با فرماندهان عزیز بسیج غور کردم نکاتی را افزون بر بار قبل یافتم و معتقدم که تنها همین بیانات حضرت آقا قابلیت کتاب شدن را دارا می باشند چرا که مدرسه ای عظیم درآن یافتم که قابل وصف نمی باشد. امیدوارم و ازامام عصر مدد می طلبم که بتوانم حق بحث را ادا نمایم. البته باید گفت، ادعا این نیست که در این مجال کم بتوانم تمام نکات را مطرح نمایم ولی سعی براین است که نکات قابل تأمل را با قلم زمینی خویش بتوانم روشن نمایم.

نکته اصلی اولی که مهم است این است که برگزاری این جلسه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به چند دلیل:

1- موقعیت مکانی و زمانی جمهوری اسلامی ایران

2- صریح بیانات امام امت

3- و بالاتر از همه توسل ابتدایی امام امت به سیدالشهدا.

شما برادران و خواهران عزیزم می دانید که برگزاری این چنین جلسه ای آن هم با آن همه وسعت (پنجاه هزار نفر از فرماندهان بسیج) نه تنها کم سابقه بلکه بی سابقه بوده است. حتی فارغ از هفته بسیج، محتمل این است که این مهم از مددهای الهی اما عصر (عج) و پروردگار عالم بوده است که مذاکرات ژنو دراین موقعیت زمانی باشد(ان تنصر الله ینصر کم و یثبت اقدامکم)(می توانید رد بحث نصرت الهی و تحقق وعده های الهی به بیانات امام خامنه ای رجوع فرمایید).

" تقارن هفتهى بسیج هم با این ایّام که ایّام حماسهى بزرگ تاریخ اسلام است، یک اتّفاق مطلوب و مغتنم است. منظورمان [از] حماسهى بزرگى که عرض کردیم، حماسهى زینب کبرى (سلام الله علیها) است که مکمّل حماسهى عاشورا است"

 برگزاری چنین جلسه ای و این که مخاطبان و حاضرین در جلسه چه کسانی باشند و جلسه چه وسعتی داشته باشد، خیلی حائز اهمیت است. شما مشاهده و تأمل کنید که چرا امام با پنجاه هزار از فرماندهان بسیج (بسیجی که آمریکا هم با تفکر و هم با خود ایشان ذاتا مشکل دارد) آن هم شش الی هفت ساعت قبل از مذاکرات ژنو دیدار می کنند؟ این خود حاوی دو پیام است که یکی برای خارج و یکی برای داخل.

پیام برای خارج این است که ای دشمنان خدا و رسول خدا و اولی الامر، امام مسلمین تنها نیست و هنوز امثال همت ها،  خرازی ها و متوسلیان ها و باکری ها و گمنامان هشت سال دفاع مقدس هستند که خود را سپر رهبرشان قرار دهند تا بدیشان آسیبی نرسد و نگذارند تا امامشان در برابر کفر تنها و بی کس بماند. ای عالم کفر، این ها نمونه ای از بسیجیان خامنه ای هستند که این جا هستند و بقیه شان را می توانید در 22بهمن ها و روز قدس و روز مبارزه با استکبار جهانی و روز نهم دی(که بی تدبیری مسئولان باعث شده است که این روز مهم از ذهن ملت کم کم باک شود ) نظاره گر باشید.

واما پیام برای داخل راتنها در یک جمله می گویم و آن این که" بسیجیان خامنه ای  دیگر نمی گذارند کربلا و و کربلا ها تکرارشود."

چرا که اگرامام حق لب بگشاید / چهره حق را از ناحق پرده بگشاید

و این را باید گفت امروز کشور در موقعیتی به سر می برد که مسئولان اجرایی کشور تغییر کرده اند و به تبع آن، سیاست جمهوری اسلامی در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی دچار تغییر شده است. البته دیپلماسی گذشته را هم باید در بیانات امام امت جستجو نمود و نظر ایشان را درباره دیپلماسی و سیاسی خارجی دولت نهم و دهم نظاره گر بود که در اوایل شهریور سال 91 به مسئولین اجرایی چنین می فرمایند:

" امروز در عرصه‌‌ى سیاست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ این ها مهم است. در حوادثى هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم - که آن، داستان جداگانه‌‌اى دارد - به نظر ما آن هم خیلى مهم است.

... هر بیننده‌‌اى احساس می کند و مى‌‌بیند که تلاش دشمنان در مقابله‌‌ى با جمهورى اسلامى در این سال هاى اخیر، بخصوص در همین شش هفت سال گذشته و بخصوص در این دو سه سال اخیر، بیشتر شده. به نظر من دو سه عامل تأثیر دارد که ما اگر بدانیم انگیزه‌‌هاى دشمن از کجا ناشى می شود، تکلیف خود را در برنامه‌‌ریزى‌‌هامان بهتر می فهمیم. به نظر من یکى از علل این دشمنى‌‌ها، همین پیشرفت هاى شماست؛ یعنى می خواهند این پیشرفت ها کند شود. جمهورى اسلامى با داعیه‌‌ى اسلام‌‌خواهى، با داعیه‌‌ى مردم‌‌سالارى اسلامى، با داعیه‌‌ى رد و نفى مستدل لیبرال دموکراسى، براى تشکیلات استکبارى دنیا یک خطرى است. هرچه شما بیشتر پیشرفت کنید، این خطر براى آن ها بیشتر خواهد شد. می خواهند جلوى این را بگیرند.

عامل دوم این دشمنى‌‌ها، زنده شدن شعارهاى انقلاب است. وقتى شعارهاى انقلاب کمرنگ شود، پنهان شود، آنها طبعاً بیشتر خوششان مى‌‌آید و چهره‌‌ى همراه‌‌ترى می گیرند؛ هرچه شما شعارهاى انقلاب را پررنگ‌‌تر کنید، آنها چهره‌‌شان عبوس‌‌تر و خصمانه‌‌تر می شود؛ این چیزِ طبیعى است.

عامل دیگر، همین حوادث منطقه است؛ این بیدارى اسلامى و آنچه که در منطقه‌‌ى ما رخ داد، که حادثه‌‌ى فوق‌‌العاده مهمى است. به نظر من هنوز ابعاد عظیم این حادثه‌‌اى که در شمال آفریقا و منطقه‌‌ى اسلامى ما اتفاق افتاده، براى خیلى‌‌ها درست شناخته‌‌شده نیست؛ خیلى چیز عظیمى اتفاق افتاده. پشت این مسئله، دست قدرت الهى است.
 
خب، اگر چنانچه در این شرائط، یک ایرانِ بى‌‌دردسرِ بى‌‌دغدغه این جا وجود داشته باشد، با همین شعارهائى که دارد، با همین کارهائى که دارد می کند، با همین پیشرفتى که محسوس است، از آن کشورها بیایند ببینند کارخانه‌‌ها را، دانشگاه‌‌ها را، مراکز تحقیقاتى را، وضع زندگى مردم را، بازارهاى پر از اجناس را، دولت بى‌‌دردسر را، بدیهى و طبیعى است که آن ها می گویند الگوى خوب همین است. می خواهند این نشود. می خواهند این الگوشدن جمهورى اسلامى نباشد. یعنى براى جمهورى اسلامى دردسرهائى به وجود بیاورند، تا آن کشورهائى که تحولى در آن ها رخ داده و وارد مرحله‌‌ى جدیدى شده‌‌اند، براى ادامه‌‌ى راه، این را الگو قرار ندهند.

حالا البته بعضى‌‌ها در روزنامه، در سایت، در تریبونهاى گوناگون مطالبى منتشر می کنند؛ اینکه چرا ما در دنیا دشمن‌‌تراشى کردیم که اینقدر با ما دشمنى کنند! به نظر من این ها حرفبافى است. آنچه که گفته می شود، متکى به یک تحلیل درست نیست. نه، دشمنى‌‌ها خیلى طبیعى است. وقتى که امام بزرگوار بود، دشمنى‌‌ها زیاد بود؛ براى خاطر مواضع قاطع امام. هرچه مواضع ما ضعیف‌‌تر شود و عقب‌‌نشینى کنیم، آنها طبعاً چهره‌‌شان بظاهر متبسم‌‌تر می شود. البته جلو مى‌‌آیند. یعنى چهره را متبسم می کنند، براى اینکه بتوانند جلو بیایند، مناطق را تصرف کنند و ما را از پیشرفت هدف هامان باز بدارند. هرچه ما در حرکت خودمان جدى‌‌تر و مصمم‌‌تر باشیم، آن ها ناراحت می شوند و چهره‌‌شان عبوس می شود. البته تا حالا در این سى و سه سال آنها نتوانستند ما را متوقف کنند، بعد از این هم ان‌‌شاءالله نخواهند توانست. بنابراین خوشبختانه وضعیت کشور اینجورى است. البته گرفتارى‌‌هائى هست، ضعفهائى هست، مشکلاتى هست، که باید به آنها هم توجه کنیم؛ لیکن مجموعاً وقتى انسان نگاه می کند، حرکت کشور، حرکت رو به پیشرفتى است."

خوب دقت بفرمایید که امام امت چگونه مسیر را برای ما نشان می دهد، اول تأیید سبک و روش دیپلماسی و سیاست خارجی دولت نهم و دهم وسپس  نمونه ای که از سبک سیاست خارجی امام در برابر امریکا می آورند و می فرمایند:" وقتى که امام بزرگوار بود، دشمنى‌‌ها زیاد بود؛ براى خاطر مواضع قاطع امام."

در همین انجمن (جلسه با پنجاه هزار فرمانده بسیج) خود امام تصریح می فرمایند که این جلسه مهم است و می گویند:

"این جلسه، جلسهى بسیار مهمّى است؛ بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور ما است. این جلسه هم جلسهى فرماندهان است؛ دهها هزار فرمانده بسیجى در اینجا جمع شدید؛ حجم پر افتخار بسیجِ مردمى را از یک چنین اجتماعى می شود حدس زد؛ براى دوستان نظام و انقلاب و کشور مایهى خرسندى هستید، مایهى امید و اعتمادید، و براى بدخواهان و دشمنان و کینهورزان مایهى بیم و هراس."

البته اضافه باید کرد که بسیجی واقعی و تفکر بسیجی مایه بیم و ترس دشمن می باشد، نه آن بسیجیانی که فقط کارت دارند و ما دام گل به خودی می زنند و امام امت باید دائم مراقب باشند که مبادا این افراد گل به خودی بزنند. یعنی به نحوی باید دائم مواظب آن دست از بسیجیان بود که در زمین دشمن بازی می کنند.

و بحث سوم اینکه امام امت در طول رهبری امت، از این دست توسلاتی که با آن حال و با آن صفا و عشق و با وجود حضور بسیجیان و ناظران داخلی و خارجی و پخش زنده تلویزیونی، که همه شاهد آن بودند، خیلی اندک داشته اند و این، ما را یاد روز های حساس نظام، مثل 18 تیر 78 و خرداد 88 و آن فتنه رنگین و ننگین می اندازد که جمهوری اسلامی  را در پرتگاه سقوط انداخت و مسئله برای نظامی بوجود که خمینی عزیز فرمود حفظ آن از حفظ جان امام زمان واجب تر است.

نکته دیگر که در این توسل مطرح است اشخاص توسل شونده هستند و بعد خود امام تأکید بر حرکت بی بی زینب کبری می کنند:

" السّلام علیک یا اباعبدالله و على الارواح الّتى حلّت بفنائک علیک منّى سلامالله ابداً ما بقیت و بقى اللّیل و النّهار و لا جعله الله آخر العهد من زیارتک، السّلام على الحسین و على علىّ بنالحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین، الّذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السّلام."

نکته اصلی دوم این است که امام امت دارد با ما از مشکلاتش سخن می گوید و نیاز به زینب ها دارد که همانند او و با توسل و اقتدا به او در صحنه حضور داشته باشند و وظیفه را به درستی و بنحو احسن بشناسند و بعد از آن با شهامت و شجاعت و بدون ترس از دشمن، انجام وظیفه را به اتمام برسانند و پرده را از چهره ی تو در تو دشمن کنار زنند. در این قسمت باز دوستان را متوجه نکاتی دیگر می کنم:

1- نیاز امروز، حماسه زینبی

2- استوارو محکم بودن در برابر دشمن

3- عزت برای خدا و رسولش و مؤمنین

" تقارن هفتهى بسیج هم با این ایّام که ایّام حماسهى بزرگ تاریخ اسلام است، یک اتّفاق مطلوب و مغتنم است. منظورمان [از] حماسهى بزرگى که عرض کردیم، حماسهى زینب کبرى (سلام الله علیها) است که مکمّل حماسهى عاشورا است؛ بلکه به یک معنا حماسهاى که بىبى زینب کبرى (سلام الله علیها) بهوجود آورد، احیاکننده و نگهدارندهى حماسهى عاشورا شد. عظمت کار زینب کبرى (علیهاالسّلام) را نمیشود در مقایسهى با بقیّهى حوادث بزرگ تاریخ سنجید؛ باید آن را در مقایسهى با خود حادثهى عاشورا سنجید؛ و انصافاً این دو عِدل یکدیگرند. این انسان باعظمت، این بانوى بزرگ اسلام بلکه بشریّت، توانست در مقابل کوه سنگین مصائب، قامت خود را استوار و برافراشته نگهدارد؛ حتّى لرزشى هم در صداى این بانوى بزرگ از اینهمه حادثه پدید نیامد؛ هم در مواجههى با دشمنان، هم در مواجههى با مصیبت و حوادث تلخ، مثل یک قلّهى سرافراز استوارى ایستاد؛ درس شد، الگو شد، پیشوا شد، پیشرو شد. در بازار کوفه، در حال اسارت، آن خطبهى شگفتآور را ایراد کرد: «یا اَهلَالکوفَةِ یا اَهلَ الخَتلِ و الغَدرِ اَ تَبکونَ، اَلا فَلا رَقأَتِ العَبرَةُ وَ لاهَدَأَتِ الزَّفرَةُ اِنَّما مَثَلُکُم کَمَثَلِ التِى نَقَضَت غَزلَها مِن بَعدِ قُوَّةٍ اَنکاثاً» تا آخر؛(۱) لفظ مثل پولادْ محکم، معنا مثل آبِ روان تا اعماق جان ها مىنشیند. در آنچنان وضعیّتى زینب کبرى مثل خود امیرالمؤمنین حرف زد؛ تکان داد دل ها را، جان ها را و تاریخ را؛ این سخن ماند در تاریخ؛ این در مقابل مردم در محمل اسارت. بعد هم، هم در مقابل ابنزیاد در کوفه، هم چند هفته بعد در مقابل یزید در شام، با آنچنان قدرتى سخن گفت که، هم دشمن را تحقیر کرد، هم سختىهایى را که دشمن تحمیل کرده بود، تحقیر کرد. شما می خواهید خاندان پیغمبر را به خیال باطل خودتان مغلوب کنید، منکوب کنید، ذلیل کنید؟ لِلهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین. مجسّمهى عزّت است زینب کبرى، همچنانکه حسین بن على (علیهالسّلام) در کربلا، در روز عاشورا مجسّمهى عزّت بود. نگاه او به حوادث با نگاه دیگران فرق دارد؛ [ با] آنهمه مصیبت، وقتى دشمن میخواهد او را شماتت کند، میگوید: ما رَاَیتُ اِلّا جَمیلاً؛ آنچه دیدم زیبا بود؛ شهادت بود، داغ بود، امّا در راه خدا بود، براى حفظ اسلام بود، ایجاد یک جریانى بود در طول تاریخ تا امّت اسلام بفهمند که چهکار باید بکنند، چگونه باید حرکت کنند، چگونه باید بایستند. این کارِ بزرگِ حماسهى زینبى است؛ این عزّتِ ولىّ خدا است. زینب کبرى از اولیاءالله است؛ عزّت او عزّت اسلام است؛ اسلام را عزیز کرد، قرآن را عزیز کرد. ما البتّه آن بلندپروازى را نداریم، آن همّت را نداریم که بخواهیم بگوییم رفتار این بانوى بزرگ الگوى ما است؛ ما کوچکتر از این حرفها هستیم؛ امّا باید بههرحال حرکت ما در جهت حرکت زینبى باشد؛ باید همّت ما، عزّت اسلام و عزّت جامعهى اسلامى و عزّت انسان باشد؛ همانکه خداى متعال با احکام دینى و شرایعِ بر پیغمبران، مقرّر فرموده است."

به نظر شما چرا امام خامنه ای حرکت زینب گونه را آن هم شش الی هفت ساعت قبل از مذاکرات ژنو مطرح می فرمایند؟ آیا این ها پیامی غیراز هوشیاری ملت دارد؟

بعد می فرمایند استوار باشید و در برابر دشمنان و از زینب کبری (س) درس بگیرید. دلیل اینکه چرا امام این چنین تأکید بر حرکت زینبی دارند در سطور بعد و نکته اصلی بعدی بحث روشن خواهد شد.

در مورد نکته سوم این قسمت باید اذعان نمود که عده می خواهند عزت این ملت شهید پرور و مجاهد فی سبیل الله و الی الله و امام امت حزب الله را خدشه دار نمایند و با لحنی خاص می فرمایند:

" شما می خواهید خاندان پیغمبر را به خیال باطل خودتان مغلوب کنید، منکوب کنید، ذلیل کنید؟ لِلهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین."(توصیه می شود فایل صوتی را گوش نمایید.)

آقاجان هزاران هزار و به عدد هایی که در عقل و وهم نگنجد، جوانانی چو من فدایت.

ما مستضعفین عالم مرده باشیم و آن روز را نبینیم (البته نخواهیم گذاشت) که عزت امام امت خدشه دار شود.

ادامه دارد...

  • محسن نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
.........................................